La Comissió de Futur de la Unió de Botiguers de Mataró

Va De Compres

La Unió de Botiguers de Mataró té una Comissió de Futur que es reuneix periòdicament i que té diversos objectius. Ho explica un dels seus vocals de Junta, Mateu Ros: “Són unes trobades que neixen de la necessitat de pensar què farem en el futur; el dia a dia ens impedeix mirar a l’horitzó, i per això vam establir unes reunions per elaborar un projecte comercial per a la ciutat”.

Aquesta Comissió, on hi participen membres de la Junta i tècnics de l’associació, compta amb dos objectius principals: “El primer, reformar l’entitat i preparar-la pels reptes que exigeix el Segle XXI; el segon, ser capaços de crear un projecte per Mataró on el comerç sigui el gran protagonista”. Ros també assenyala que la Comissió de Futur es fa mirant la base dels comerços associats. Per això, de manera periòdica, es fan els “cafès 15:15”, trobades amb associats per escoltar les seves necessitats i opinió sobre la situació que viu el comerç.

Des de la Unió de Botiguers de Mataró tenim molt clar que el comerç ha de ser el motor comercial de la ciutat, i consideren que a Mataró cal canviar moltes coses per poder tirar endavant els reptes que té la ciutat.

Per això, entre els seus objectius hi ha el de “poder triplicar el número d’associats; el motiu principal és poder ser més representatius i tenir més força a l’hora de negociar i tractar amb les administracions”. Això passa, naturalment, per reformular una associació d’envergadura que vol actualitzar-se als temps i les necessitats actuals en el sector.

Des de la Comissió de Futur també s’estudien projectes d’altres ciutats que intenten reformular el seu comerç per aprendre les fortaleses i debilitats que poden encaixar en la capital del Maresme, que té molts reptes comercials en temes com mobilitat, aparcament, competència o possibles sinèrgies.