El Pacte pel Comerç i l’Hostaleria de Mataró 2019-2022 vol consolidar aquests sectors com a motor econòmic de la ciutat

La Riera Mataro

L’Ajuntament i les entitats sectorials del comerç i l’hostaleria acorden el marc que ha d’orientar les línies d’actuació per afavorir un model que sigui motor econòmic i element de cohesió social i territorial

Mataró s’ha dotat del Pacte pel Comerç i l’Hostaleria de Mataró 2019-2022, consensuat entre l’Ajuntament i les entitats sectorials del comerç i l’hostaleria. Es tracta del document que ha d’orientar l’estratègia i les línies d’actuació que cal dur a terme per afavorir un model comercial òptim i garantir el seu creixement com a motor econòmic i element de cohesió social i territorial.

El Pacte pel Comerç i l’Hostaleria de Mataró 2019-2022 vol consolidar aquests sectors com a motor econòmic de la ciutat

L’acord dona continuïtat al Pacte pel Comerç signat el 2015 i incorpora també el sector de l’hostaleria degut al creixement que ha experimentat aquest sector en els últims anys, en s’ha materialitzat un augment de l’oferta de restauració -més diversificada i especialitzada- i també l’aparició de nous establiments d’allotjament. També troba aixopluc en aquest pacte el Pla d’Impuls al Centre, l’instrument que ha de permetre revitalitzar el centre de la ciutat a nivell econòmic, urbanístic i de mobilitat.

 

Les accions que es derivin del Pacte tindran per objectiu consolidar un model comercial, hostaler i turístic per a Mataró divers, de qualitat, professionalitzat, innovador i socialment responsable; singular i especialitzat en quant a oferta i valors; i complementari, sostenible i que ofereixi una experiència al visitant, associat a altres motivacions com la cultura, la gastronomia o el mar.

Entre els compromisos contemplats al pacte hi ha, entre d’altres, pacificar el trànsit i prioritzar la mobilitat dels vianants; ofertar tarifes i bonificacions competitives d’estacionament o mantenir i posar en valor la Taula Transversal del Comerç com a espai de reflexió, diàleg, consens i debat sobre l’estratègia comercial de Mataró. Un altre compromís és incorporar la figura de les àrees de promoció econòmica urbana (APEUS) com a fórmula innovadora de gestió publico-privda dels centres comercials urbans. També s’assumeix la voluntat de desenvolupar progressivament les propostes d’intervenció previstes al projecte guanyador i a l’accèssit del concurs d’idees del Pla d’Impuls al Centre.

El Pacte pel Comerç i l’Hostaleria de Mataró 2019-2022 va ser aprovat al Ple municipal celebrat el passat 7 de març i, posteriorment, l’han signat l’alcalde, David Bote i la regidora de Desenvolupament Econòmic, Núria Moreno, i els màxims responsables de la Unió de Botiguers de Mataró, del Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, de l’Associació de venedors del Mercat de la plaça de Cuba, de l’Associació de Marxants del Maresme, de l’Associació de Marxants de Catalunya (Asomercat), i de l’Associació de Comerciants del Casc Antic de Mataró.